Kielletyt mainokset

HS uutisoi tänään päätöksestä, jonka mukaan Englannin kirkon mainosta ei saa esittää elokuvateattereissa ennen uutta Star Wars -elokuvaa.

Hupaisaksi tilanteen tekee National Secular Societyn esittämä kannanotto, ettei kirkko saisi ”tyrkyttää viestiään yleisölle, joka pakotettu katsomaan sitä mutta joka on maksanut rahaa aivan erilaisesta kokemuksesta.”

Aivan.

Paitsi hetkinen. Jos mainostaisin hammastahnaa ennen Star Wars -elokuvaa, enkö myös silloin ”tyrkyttäisi viestiäni yleisölle, joka on pakotettu katsomaan sitä mutta joka on maksanut rahaa aivan erilaisesta kokemuksesta”?

Kiitos tämän markkinointia kohtaan osoitetun vastenmielisyyden, minäkin katsoin nyt ensimmäistä kertaa elämässäni anglikaanisen kirkon mainoksen, vaikka en kuulu edes kohderyhmään.

Uutiskynnyksen ylittäminen kannattaa aina. Rukoilkaamme, että tämä toimii jatkossakin.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *